در دنیای امروزی تمامی کسب و کار های اینترنتی و مجازی به فکر این هستند که چطور از سایت خودمان یا پیج کاری خودمان به کسب درآمد برسیم و فروش خوبی داشته باشیم تیم دیجیتال ویژن در این مقاله قصد داره به 10 روش به درآمد رساندن یک وبسایت به صورت کاملا ساده برای شما دوستان عزیز توضیح خواهد داد امید واریم این مقاله مورد پسند شما باشه
قبل از شروع کسب درآمد از سایت چه کار هایی باید انجام داد ؟
همانطور که میدونید روش های بسیاز زیادی برای رسیدن به کسب درآمد از سایت وجود دارند؛ اینکه شما سراغ کدامیک از آنها بروید، به عوامل گوناگونی بستگی دارد. عواملی مثل:
- موضوع سایت
- مخاطبان هدف
- ترجیحات شخصی شما
- برنامۀ فعالیت سایت
یک دو دو تا چهار تای ساده است. محتوای باکیفیت و جذابی که مرتبط با نیازهای مخاطبان هدف باشد، میتواند آنها را جذب سایت کند؛ از آن مهمتر، میتواند آنها را در سایت نگه دارد. با خلق و انتشار مداوم این نوع محتواها، جریان ورودی بازدیدکننده هم حفظ خواهد شد و در نتیجۀ این موضوع، سایت رشد میکند و ارزشمند میشود.
فرقی نمیکند میخواهید سراغ کدام مدل درآمدی بروید؛ موضوع سایت هم مهم نیست! در هر صورت، اگر بتوانید در همان زمینۀ فعالیتتان اطلاعات مفیدی در اختیار مخاطبان هدف قرار دهید، یعنی در مسیر درست پیش میروید و شکی نیست که سایت در معرض دید افراد بیشتری قرار میگیرد.
پس روال کلیای که به درآمدزایی از سایت منجر میشود، به شکل زیر خواهد بود:
ساخت سایت، تولید و انتشار محتواهای ارزنده و جذاب، بهینهسازی (سئو) مداوم تمام جنبههای سایت، بزرگتر کردن جامعۀ مخاطبان و در نهایت، کسب درامد با سایت.
یکی از روش هایی که شما میتوانید به کسب درآمد برسید تولید محتوای متنی و آموزشی میباشد در موضوع خود و شما باید آشنایت با SEO یا اس ای او را داشته باشید که اگر در این حوزه اطلاعاتی ندارین میتوانید مقاله «سئوچیست؟ هرآنچعه
حالا بیایید برویم سراغ اصل ماجرا و با روشهای کسب درآمد از سایت آشنا شویم.
10 روش به درآمد رساندن یک وبسایت
در دنیای اینترنت، فرصتهای پرشماری برای همۀ افراد وجود دارد. حتی اگر تمام تمرکز خود را روی وبسایتهای شخصی بگذاریم، برای داشتن درآمد از طریق آنها، محدود به یکی دو رویکرد نخواهید بود!
در ادامه، 10 روش به درآمد رساندن یک وبسایت خود را ثابت کردهاند و اگر همهچیز درست پیش برود، میتوانید با استفاده از آنها به درآمدهای چشمگیر برسید.
۱. افیلیت مارکتینگ
فرض میگیریم مخاطبان سایت شما، افرادی هستند که احتمالاً به ملزومات ساخت سایت، مثل هاست و دامنه نیاز دارند. مثلاً ممکن است در زمینۀ آموزش وردپرس فعالیت کنید، برنامهنویس باشید، مطالب تخصصی شبکه انتشار دهید یا….
در چنین حالتی، بازدیدکنندگانی که وارد سایت شما میشوند و در آن وقت میگذرانند، میتوانند مشتریان کسبوکار ما هم باشند. سیستم همکاری در فروش، به شما اجازه میدهد بازدیدکنندگان را به سایت ما بفرستید و درازای هر خریدی که صورت بگیرد، شما هم حق کمیسیون خواهید گرفت.
برای مثال، اگر برنامهنویس باشید و محتوایی مفصل راجعبه هاست پایتون روی سایت خود بارگذاری کنید، میتوانید در بخشی از آن محتوا، لینک صفحۀ فروش هاست پایتون ما را قرار دهید.
لینک از طرف ما در اختیار شما قرار میگیرد و اختصاصی است؛ یعنی ترکر دارد و میتوان دقیقاً متوجه شد چه افرادی از طرف سایت شما آمدهاند؛ اگر خرید توسط آنها تکمیل شود، درصدی که از قبل توافق شده است، به حساب شما واریز خواهد شد.
پس اگر قصد دارید سراغ این رویکرد بروید، باید:
- سایت بسازید و از روشهای مختلف، بازدید آن را افزایش دهید؛
- در برنامه همکاری در فروش دیجیتال ویژن (یا افیلیت مارکتینگ هر سایت دیگری) عضو شوید؛
- محتواهای باارزش تولید کنید و لینکهای مرتبط با هر محتوا را درون آن جای دهید.
برای اینکه از پتانسیل بسیار بالای این روش مطمئن شوید، باید بگوییم درحالحاضر، برخی از افیلیتهایی که با ما همکاری میکنند، بیشتر از 200 میلیون تومان در سال درآمد دارند! درآمدی که در بیشتر مواقع جانبی است.
۲. تبلیغات کلیکی گوگل
یکی از بهترین روشهای کسب درآمد از تبلیغات در سایت، همین رویکرد تبلیغات کلیکی گوگل است.
وقتی به مرحلهای برسید که بازدیدکنندگان زیادی وارد سایت شوند، سایتتان محلی مناسب برای نمایش تبلیغات مختلف خواهد بود.
سایتها و کسبوکارهایی که میخواهند بیشتر دیده شوند، سراغ این سرویس گوگل که با نام Google AdSense شناخته میشود میروند. گوگل هم از سایتهای پربازدید (مثل سایت شما بعد از رشد) استفاده میکند و این تبلیغات را در آنها نمایش میدهد.
وقتی یکی از بازدیدکنندگان سایت روی تبلیغی کلیک میکند، مبلغی از حساب تبلیغکننده در گوگل کسر میشود؛ شما هم که سایتتان را بهعنوان بستر تبلیغات در اختیار گوگل قرار دادهاید، درصدی از این مبلغ را به جیب خواهید زد.
برای اینکه بتوانید سراغ تبلیغات کلیکی برای کسب درآمد بروید، بهتر است حداقل ۵۰ بازدید در روز برای سایت ثبت شود. هرچقدر بازدیدها بیشتر باشند، طبیعتاً نرخ کلیک روی تبلیغات مختلف هم بیشتر میشود؛ بهدنبال این موضوع، در نهایت درآمد بیشتری از تبلیغات روی سایت به دست میآورید.
توجه داشته باشید که گوگل با الگوریتمهای متنوع، سعی میکند به هر کاربر، تبلیغات مرتبط با نیازها و سلایق او را نشان دهد. بنابراین، بهطور کلی احتمال کلیک روی تبلیغات قرارگرفته در فضاهای مختلف سایت زیاد است.
نکتۀ خیلی مهم: مثل اغلب سرویسها، ما ایرانیها برای استفاده از خدمات ادسنس گوگل بهصورت مستقیم با محدودیتها و موانع زیادی مواجه هستیم؛ ولی برخی پلتفرمهای داخلی وجود دارند که برای تبلیغات کلیکی میتوانید سراغ آنها بروید؛ شاخصترین نام در بین آنها یکتانت است.
۳. کسب درآمد از طریق فروش دورههای آنلاین
بعد از کرونا، آموزش آنلاین خیلی بیشتر از قبل رواج پیدا کرد؛ البته نه فقط آموزش، بلکه وجهۀ آنلاین هرچیزی برجستهتر از قبل شد.
بههرحال، اگر در زمینهای بهخصوص تخصص دارید، میتوانید روی فروش دورههای آنلاین از طریق سایت، بهعنوان یکی از بهترین مدلهای درآمدی، حساب باز کنید.
دورههای آنلاین میتوانند فرمتهای متنوعی داشته باشند. از PDFهای ساده و صداهای ضبطشده گرفته تا ویدیوهایی که توسط یک کاربلد حرفهای تدوین شدهاند.
با در نظر گرفتن گسترش حیرتانگیز اینترنت، میتوان گفت دورههای تمام حوزهها متقاضیان خاص خودشان را دارند؛ از گلآرایی و آشپزی گرفته تا تعمیر موتور خودرو، نجاری، تعمیر موبایل و….
در تصویر زیر، دورههای تخصصی قرار گرفته روی سایت یک حرفهای فوتوشاپ و عکاسی را میبینید:
اینجا هم لازم است اول با خلق محتواهای باکیفیت، ارزنده و البته رایگان، اول برای سایت خود ترافیک دستوپا کنید. حتی توصیه میکنیم از پلتفرمهای جانبی مثل اینستاگرام، برای افزایش بازدید کمک بگیرید.
در آخر، هرقدر بازدیدکنندگان بیشتر (و مرتبطتر) وارد سایت شوند، عدد فروش دوره هم بالاتر خواهد رفت. البته که باید برای بهینهسازی نرخ تبدیل (Conversion Rate) هم برنامه داشته باشید.
در کل، فروش دورههای آنلاین طی چند سال اخیر بسیار رواج پیدا کرده است و روشی بسیار خوب برای داشتن درآمد از سایت محسوب میشود.
۴. فروش فضای تبلیغاتی
این رویکرد بسیار شبیه به تبلیغات کلیکی است و متدی برای کسب درآمد از طریق بازدید سایت محسوب میشود. منتهی یک فرق اساسی با آن دارد:
فروش فضای تبلیغاتی، یعنی آماده کردن بخش یا بخشهایی از سایت برای نمایش تبلیغات و فروش مستقیم آنها به تبلیغکنندگان؛ بدون اینکه واسطههایی مثل گوگل یا پلتفرمهای داخلی در معامله دخیل باشند!
اگر میخواهید سراغ این رویکرد بروید، باید بدانید کار سختتر است و زمان بیشتری میبرد؛ هرچه باشد گوگل و انواع پلتفرمهای داخلی، کلی مشتری دارند و مشکلی بابت پیدا کردن تبلیغکننده وجود ندارد.
ولی در عوض، فروش فضای تبلیغاتی بهصورت مستقیم، درآمد بیشتری را به حسابتان واریز خواهد کرد.
دستتان کاملاً باز است و میتوانید فضایی در حد یک لینک در انتهای صفحهای پربازدید را بفروشید. میتوانید فضایی برای نمایش بنر یا حتی پاپآپ به تبلیغکنندگان پیشنهاد دهید.
ضمناً فراموش نکنید که قیمتگذاری فضاهای مختلف هم توسط خود شما انجام میشود. بسته به تعداد بازدیدکنندگان سایت، میتوانید مذاکره را پیش ببرید و هیچ درصدی هم به سایت یا مجموعهای دیگر تعلق نمیگیرد.
برای اینکه بتوانید فضای تبلیغاتی در سایت بفروشید، علاوهبر ترافیک قابل توجه، باید نرخ تبدیل خوبی هم داشته باشید و این موضوع را با آمار و ارقام به کسانی که میخواهند آن فضا را تهیه کنند، نشان دهید.
سازوکار هم کاملاً مشابه گوگل ادسنس، کلیکی است؛ یعنی بهازای هر کلیکی روی تبلیغ میشود، مبلغی توافقی توسط تبلیغکننده پرداخت خواهد شد.
برای اینکه به کسبوکارها بفهمانید امکان تبلیغ در سایت شما وجود دارد، بهتر است گزارشی از وضعیت کلی سایت و آمارهای مربوط به آن آماده کنید. هم میتوانید در شبکههای اجتماعی این گزارش را در دسترس عموم قرار دهید و هم میتوانید آن را در قالب ایمیل، برای مشتریهای بالقوه بفرستید.
بعد از اینکه توانستید تبلیغ بگیرید، میتوانید برای مدیریت آنها از ابزارهایی مثل Google Ad Manager استفاده کنیدگ.
۵. فروش محصولات و خدمات
اولین متد افیلیت مارکتینگ بود که گفتیم در آن رویکرد، بهنوعی محصولات و خدمات یک کسبوکار دیگر را میفروشید؛ ولی همانطور که احتمالاً خودتان هم میدانید، یکی از سرراستترین روشها برای کسب درآمد از سایت، تبدیل آن به یک فروشگاه آنلاین است.
این روش، مخصوصاً بهدرد آن دسته از کسبوکارهایی که از قبل فروشگاهی فیزیکی داشتند میخورد؛ اما بدون داشتن مغازهای در گوشهای از شهر هم میتوانید یک سایت فروشگاهی از صفر بسازید.
دستتان کاملاً باز است و میتوانید هرچه دوست دارید را بفروشید؛ ولی توصیه میکنیم در انتخاب محصولات و خدماتی که قرار است عرضه کنید، دو نکتۀ مهم را مد نظر داشته باشید:
- میزان رقابتی بودن آن بازار بهخصوص
- توانایی خودتان در تأمین محصولات و خدمات
به معنای واقعی کلمه محدودیتی وجود ندارد. هرچیزی را میتوان در سایتی که فروشگاه اینترنتی است فروخت؛ از محصولات دیجیتال مثل کتابهای صوتی گرفته تا انواع محصولات فیزیکی (گلوگیاه، میزوصندلی، لپتاپ، شیرآلات و…).
۶. کسب درآمد از طریق درخواست دونیت
اگر واقعاً محتوایی که تولید میکنید ارزشآفرین باشد و بهصورت رایگان در اختیار مخاطبان قرار بگیرد، افرادی هستند که حاضرند از شما حمایت کنند.
برخلاف انتظار خیلیها، این رویکرد خیلی هم رواج دارد؛ مخصوصاً طی چند سال گذشته که سایتهای بسیار بیشتری سراغ آن رفتهاند.
میتوانید به مخاطبان توضیح دهید که برای تداوم فعالیت سایت، نیاز به پول دارید. از آنجایی که محتواها بهصورت رایگان در اختیار آنها قرار میگیرند، هیچ اشکالی ندارد که خیلی محترمانه حمایت آنها را طلب کنید.
قطعاً قرار نیست همۀ بازدیدکنندگان دعوتتان را لبیک بگویند و مبلغی به حسابتان واریز کنند؛ اما اگر ترافیک خوبی داشته باشید، به احتمال زیاد پول کافی برای ادارۀ سایت جمع خواهد شد؛ ضمن اینکه ممکن است مبلغی هم برای خودتان باقی بماند.
روشهای مختلفی برای دریافت دونیت (همان حمایت) وجود دارد. پلتفرمهای داخلی و خارجیای هستند که این فرایند را تسهیل میکنند. بهعلاوه، میتوانید شماره کارت یا آدرس کیفپول رمزارز خود را در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید.
بهطور کلی، در مقایسه با روشهای دیگر، دونیت گرفتن معمولاً سودآوری کمتری دارد؛ ولی اگر جامعۀ مخاطبان بزرگی دارید و نامی در زمینۀ فعالیت خود دستوپا کرده باشید، ممکن است این رقم خیلی هم کم نباشد.
برای مثال، جادی که یکی از شناختهشدهترین برنامهنویسهای ایرانی است، هرچندوقت یکبار با دونیتهای جمعآوریشده از طرفدارانش، برای دوچرخهسواری راهی یک سفر خارجی میشود.
نکته مهم : برای موفقیت در این رویکرد، خلق یک رابطۀ مستحکم و دوطرفه با مخاطبان ضرورت دارد. این طرفدراها هستند که با دونیت کردن از شما حمایت میکنند و نه آنهایی که صرفاً بازدیدکنندۀ معمولی به حساب میآیند.
۷. انتشار محتوای حمایتشده یا دارای اسپانسر
میتوانید با یک برند، کسبوکار، شخص و کلاً هر سیستمی که قصد تبلیغات دارد، وارد همکاری شوید و برای پروموت محصولات، خدمات و کسبوکار آنها، محتوا بسازید.
فرقی نمیکند میخواهید چه نوع سایتی بسازید؛ در هر صورت، محتوای دارای اسپانسر، پاسخی پولساز به سؤال چگونه از سایت کسب درامد کنیم، محسوب میشود.
چنین محتواهایی میتوانند انواع متنوعی داشته باشند. انواعی مثل اطلاعرسانی عرضه یا فروش محصولات و خدمات، پیشنهادهای ویژه، اینفوگرافی، نقدوبررسی، پوشش رویدادها و….
هم میتوانید خودتان محتوا را آماده کنید، هم میتوانید از تبلیغکننده بخواهید محتوا را در اختیار شما قرار دهد تا در سایت منتشرش کنید. طبیعتاً وقتی قرار باشد خودتان در نقش تولیدکننده هم ظاهر شوید، میتوانید مبلغ بیشتری را بهعنوان هزینه دریافت کنید.
قبل از اینکه سراغ این رویکرد درآمدزایی بروید، باید به پرسشهای زیر پاسخ دهید:
- چقدر روی مخاطبان هدف تأثیرگذار هستید؟
- میخواهید در هر ماه چند محتوای حمایتشده منتشر کنید؟
- برای ساخت هر محتوا به چقدر زمان نیاز دارید؟
- ارزشهای برند تبلیغکننده با ارزشهای سایت شما همخوانی دارند؟
تکلیف موارد بالا که مشخص شود، اتخاذ این رویکرد برای داشتن درآمد از سایت راحتتر خواهد بود. برای مثال، در رابطه با قیمتگذاری این نوع تبلیغات، هرچقدر تأثیرگذاری بیشتری روی مخاطبان خود داشته باشید، میتوانید مبالغ بیشتری هم طلب کنید.
از آنجایی که سایت دارایی اصلی شما است، توصیه میکنیم شور قضیه را درنیاورید! یعنی اینطور نشود که ۹۰ درصد محتواهای سایت را به این گونه پستها اختصاص دهید.
بهعلاوه، حتماً این موضوع که محتوا دارای اسپانسر است را به مخاطبان خود اطلاع دهید. شفافیت کلید جلب اعتماد است و جلب اعتماد مخاطبان، همان چیزی است که به وبسایت شما ارزش و اعتبار میدهد.
۸. فروش خود سایت!
کسب درآمد از طراحی وبسایت، رویکرد دیگری است که بیشتر بهدرد کاربلدهای این حوزه میخورد؛ یعنی باید ساخت و طراحی سایت را بلد باشید، آن را بالا بیاورید، روی سئو آن کار کنید و بعد از مدتی که به ترافیک قابل توجهی دست یافت، آن را به فروش برسانید.
این روش درآمدزایی، با دیگر روشهایی که تا اینجا به آنها پرداختیم (و روشهایی که در ادامه بررسی میکنیم)، کمی تفاوت دارد.
باقی روشها، روی نگهداری سایت و بهرهوری حداکثری از آن تمرکز دارند؛ ولی این روش، خود سایت را بهعنوان محصول در نظر میگیرد و سودآوری از فروش آن را پیشنهاد میکند.
فاکتورهای متنوعی روی قیمت هر سایت اثرگذار هستند؛ فاکتورهایی مثل:
- مقدار ترافیک ورودی
- میزان سودآوری
- پایداری جریانهای درآمدی
- روند رشد
علاوهبر طراحان سایت، هرکسی که سایتی داشته باشد و به هر دلیلی نتواند یا نخواهد به فعالیت ادامه دهد، میتواند روی فروش آن، بهعنوان درآمد آخر حساب باز کند. مثل دامداری که بعد از فروش هزاران لیتر از شیر گاوش، در نهایت آن را میکشد و از فروش گوشتش هم درآمد کسب میکند!
۹. کسب درآمد از فروش حق عضویت
بالاتر از سیستم دونیت گفتیم. فروش حق عضویت، تقریباً ورژن پیشرفتۀ همان رویکرد است. سایتهای خارجی و داخلی بسیاری وجود دارند که با این سیستم پیش میروند.
سازوکار به این شکل است که کاربران، برای دسترسی به محتواهای بهخصوص، یا نسخۀ کامل آنها، باید حق عضویت در سایت را تهیه کنند.
برای مثال، اگر میخواهید از محتواهای سایت متمم بهره ببرید، باید اشتراک آن را بخرید؛ در غیر اینصورت، محتوای هر درس درون سایت را بهصورت محدود خواهید دید.
۱۰. ارائۀ کوپن آنلاین
روش آخر شباهت خیلی زیادی به اولین روش، یعنی افیلیت مارکتینگ دارد.
اغلب مردم دنیا، در مواجهه با تخفیف، گل از گلشان میشکفد؛ در نتیجۀ این خصوصیت انسانی، کسبوکارها، به سایتهایی که بازدیدکنندگان زیادی دارند، کوپنهای تخفیف میدهند تا مشتریان بیشتری جذب کنند.
سایتی که کوپن را در اختیار بازدیدکنندگانش قرار میدهد، کمیسیون میگیرد. درست مثل افیلیت که مشتری به سایت همکار میفرستد و درصد دریافت میکند.
پس وقتی سایت ترافیک قابل قبولی داشته باشد، میتوانید سراغ کسبوکارهایی بروید که مشتریان بالقوۀ آنها در بین بازدیدکنندگان شما دیده میشود. از آنها کد تخفیف بگیرید و بهشکلهای مختلف آن را در معرض دید مخاطبان خود قرار دهید.
کلیک که صورت بگیرد و خرید که تکمیل شود، درصدی از هر معامله به حسابتان واریز خواهد شد.
حتی میتوانید سایتی مخصوص این ارائۀ تخفیف بسازید؛ ولی به احتمال زیاد، قبلاً هم نام رقبای قدری که در این زمینه خواهید داشت را شنیدهاید؛ رقبایی مثل تخفیفان، نتبرگ، موپن و….
اینها ۱۰ مورد از بهترین روشهایی بودند که پاسخ پرسش چگونه از سایت خود کسب درآمد کنیم را میدهند.
اگر موافق باشید، در بخش بعدی یکی از رایجترین سؤالات در این رابطه را پاسخ دهیم.
چقدر زمان میبره سایت به درآمد برسه ؟
گفتیم که برای رسیدن سایت به مرحلۀ درآمدزایی، باید صبور باشید و حوصله کنید؛ بهعلاوه، لازم است به استراتژی خود پایبند بمانید و اینطور نباشد که وسط راه جا بزنید!
اینکه چقدر طول میکشد تا اولین درآمد را در حساب خود ببینید، بیشتر از هرچیزی به مدل درآمدیای که قرار است با آن پیش بروید بستگی خواهد داشت.
اگر میخواهید سراغ انتشار پستهای دارای اسپانسر یا افیلیت مارکتینگ بروید، کیفیت ترافیک ورودی، از میزان آن مهمتر خواهد بود. حتی اگر ۱۰۰۰ بازدید در روز داشته باشید، ولی این افراد عمیقاً به محتوای شما علاقه داشته و از تخصصی که دارید مطمئن باشند، میتوانید درآمد چشمگیری از افیلیت مارکتینگ به دست آورید.
در نقطۀ مقابل، برای رویکردهایی مثل تبلیغات کلیکی و فروش فضای تبلیغاتی، تعداد بازدیدکنندهها وزن بیشتری پیدا میکند.
فارغ از مدل انتخابی، تأکید میکنیم که برای حصول درآمد هرچه بیشتر، لازم است روی رشد سایت خود زمان بگذارید.
کلیتی وجود دارد که میگوید حداقل ۳ تا ۶ ماه زمان میبرد تا سایت به سوددهی برسد؛ چون شبکههای تبلیغاتی و موتورهای جستوجو، باید از تداوم فعالیت یک سایت مطمئن شوند تا آن را در نتایج نشان دهند و به همکاری با آن متمایل شوند.
اگر همهچیز درست پیش برود، اگر سایت را خوب سئو کنید و اگر برای بازاریابی دیجیتال سایت برنامه بریزید، به احتمال زیاد، بعد از ۶ ماه، درآمدهای چشمگیری را تجربه خواهید کرد!
آماده کسب درآمد از سایت هستید؟
اینطور پول درآوردن شیرین است، چون هرجایی که به اینترنت دسترسی داشته باشید و یک سیستم در اختیارتان باشد، کار هم پیش میرود. به عبارتی دیگر، نه محدود به زمان هستید و نه محدود به مکان!
بهعلاوه، اغلب این روشها کسب درآمد منفعل را ممکن میکنند؛ برای نمونه، وقتی سایت بالا بیایید و روی غلتک بیفتد، صرفاً با نمایش تبلیغ در آن هم، پول به حسابتان واریز میشود، بدون اینکه نیاز باشد کار بهخصوصی در رابطه با آن تبلیغات انجام دهید.
البته که کار راحتی نیست و باید صبوری را چاشنی تلاش و برنامهریزی درست کنید؛ ولی وقتی اوضاع روال شود، میتوانید مزۀ شیرین درآمدهای کلان را زیر زبان خود بچشید.
امیدواریم توانسته باشیم با این مقاله، به همۀ پرسشهای شما در این رابطه پاسخ دهیم. از شما میخواهیم این مقاله را برای دوستانتان هم بفرستید تا آنها هم با این روشهای پولساز
منابع : limoo.host
یک پاسخ
salam