طراحی سایت

طراحی سایت فروشگاهی، شرکتی و...

سئو و بهینه سازی سایت

کلمات کلیدی، محتوا، لینک سازی و...

مشاوره با تیم دیجیتال ویژن

مشاوره برندینگ و افزایش فروش و...

رشد پیج اینستاگرام

تبلیغات پیج و رشد بهبود بازدید

مرکز محتوای دیجیتال ویژن

یادگیری تجربیات بیشتر در حوزه وب

تماس با ما

ارتباط با تیم پشتیبانی ما

بهینه سازی نرخ تبدیل

خدمات اتمام یافت

دیجیتال ویژن

نحوه رفع خطای 500 در وردپرس

فهرست مطالب

نحوه رفع خطای 500 در وردپرس

به‌طور معمول، خطاهایی که ممکن است با آن‌ها مواجه شوید انواع مختلفی دارند و می‌توانند به دلایل گوناگونی در سیستم‌های مختلف رخ دهند. از جمله خطاهای رایج در وردپرس می‌توان به خطای داخلی سرور یا خطای 500 اشاره کرد که این خطا به عنوان خطای “500 Internal Server Error” نیز شناخته می‌شود. احتمالاً تا به حال با این خطا روبرو شده‌اید. برای رفع این خطا در وردپرس، راهکارهایی وجود دارد که باید همه آن‌ها را طی کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید.

خطای 500 در وردپرس زمانی رخ می‌دهد که وب سرور سایت شما نتواند اطلاعات را پردازش کند و پروسه بارگذاری سایت شما دچار مشکل شود. این خطا می‌تواند باعث کاهش رتبه سایت شما در موتورهای جستجو و همچنین کاهش فروش محصولات یا خدمات شما شود. در این مقاله قصد داریم این خطا را برطرف کنیم؛ پس با ابرا سرور همراه باشید.

نحوه رفع خطای 500 در وردپرس

خطای 500 در وردپرس در واقع زمانی رخ می‌دهد که پروتکل HTTP یافت نشود؛ به این معنا که سرور به درخواست HTTP پاسخ می‌دهد اما نمی‌تواند آن را بازیابی کند. خطای “500 Internal Server Error” تنها مختص وردپرس نیست و همان‌طور که از نامش پیداست، به دلیل ناسازگاری در کدهای سایت به وجود می‌آید.

بنابراین، شما باید قبل از هر کاری بررسی کنید و ببینید دلیل بروز خطا چیست. اگر هنگام تغییر در فایل‌های وردپرس، ویرایش قالب یا افزونه وردپرس، یا به هر دلیل دیگری با چنین خطایی مواجه شدید، باید به طور دقیق به شرح و چگونگی رفع آن خطا بپردازید. اگر بعد از چند روز به سایت مراجعه کردید و این خطا را مشاهده کردید و دلیلش را نمی‌دانید، باید تمامی راه‌هایی که در این مقاله که بخشی از آموزش وردپرس است، ذکر می‌شود را برای رفع مشکل خطای 500 در وردپرس طی کنید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد، این خطا فقط در صفحه ورود به پیشخوان وردپرس ظاهر می‌شود و در واقع شما با خطای “HTTP 500 Internal Server” در صفحه اصلی سایت مواجه نخواهید شد. برای رفع این خطا، همراه ابرا سرور باشید.

نحوه رفع خطای 500 در وردپرس

این خطا یکی از خطاهای رایج وردپرس است که رفع آن به عیب‌یابی دقیق و زمان‌بری نیاز دارد و می‌تواند وقت زیادی از شما بگیرد. ما در این مقاله سعی خواهیم کرد با ارائه چند راه‌حل، به شما کمک کنیم تا هرچه زودتر این خطا را رفع کنید. با دیجیتال ویژن همراه باشید تا بتوانیم به بهترین شکل این مشکل را حل کنیم.2222

نحوه رفع خطای 500 در وردپرس

نحوه رفع خطای 500 در وردپرس

1- اشکال زدایی را روشن کنید.

هر زمان که وردپرس صفحه خطای سرور را به شما نشان می‌دهد، توصیه ما این است که حالت اشکال‌زدایی (Debug) را روشن کنید. اگرچه ممکن است این روش مشکل را برطرف نکند، اما نگران نباشید؛ زیرا در مراحل بعدی نیز به رفع این خطا خواهیم پرداخت.

برای فعال کردن اشکال‌زدایی، باید فایل wp-config.php سایت خود را ویرایش کنید. اگر به این فایل دسترسی پیدا کردید، گزینه WP_DEBUG را در آن جستجو کنید و آن را روی “درست” تنظیم کنید. اگر این گزینه را پیدا نکردید، باید خودتان آن را ایجاد کنید. در هر صورت، شما باید حتما خطی به شکل زیر داشته باشید:
define(“WP_DEBUG”, true);

بعد از اینکه این گزینه را روی حالت “درست” یا “صحیح” تنظیم کردید، سایت خود را مجدداً بارگیری کنید تا ببینید آیا تغییری رخ داده است یا خیر.

خطای سرور ممکن است در این مرحله ناپدید شود یا با خطای دیگری جایگزین شود که به شما بگوید مشکل کجاست. اگر این‌طور بود، جایی که خطا در آن قرار دارد را مشاهده کنید. اگر خطا در پوشه افزونه‌ها بود، آن افزونه را غیرفعال کنید و خطا باید برطرف شود.

اگر روشن کردن اشکال‌زدایی نتیجه مطلوبی نداشت، ناامید نشوید؛ زیرا این کار ایده خوبی است و بهتر است تا زمانی که مشکل حل نشده است، آن را روشن نگه دارید. البته فراموش نکنید که وقتی همه چیز درست شد و مشکل برطرف شد، اشکال‌زدایی را خاموش کنید!

2- همه افزونه ها را غیرفعال کرده و تم ها را تغییر دهید.

اگر شما به داشبورد خود دسترسی دارید، باید همه افزونه‌های خود را غیرفعال کنید و سپس ببینید که مشکل از چیست. باید بدانید که اگر سایت شما بدون خطای سرور بارگذاری می‌شود، مشکل در یکی از افزونه‌های شما است و شما می‌توانید آن‌ها را یکی یکی روشن کنید تا بفهمید که کدام یک از آنها باعث این مشکلات شده است.

همچنین شما می‌توانید موضوع خود را به یک قالب پیش فرض وردپرس مانند Twenty Fifteen یا Twenty Sixteen تغییر دهید. اگر سایت شما بدون خطای سرور داخلی بارگذاری شد، معلوم می‌شود که مشکل در موضوع شما بوده است. تعداد زیادی از خطاها توسط افزونه‌ها ایجاد می‌شوند، پس این گزینه، بهترین گزینه برای رفع خطای شما خواهد بود.

3- فایل htaccess خود را بررسی کنید.

اگر فایل htaccess وجود داشته باشد، شامل قوانینی است که به سرور می‌گوید در شرایط خاصی چه کاری را انجام دهد؛ درواقع به‌طور معمول برای بازنویسی URL یا جلوگیری از دسترسی به سایت شما برای اهداف مخربی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از ویرایشگر FTP خود هم استفاده کنید و بررسی کنید که آیا فایل htaccess را در پوشه وردپرس خود دارید یا خیر؟ امکان دارد لازم باشد که قبل از انجام این کار، اطمینان پیدا کنید ویرایشگر FTP شما فایل‌های مخفی را فهرست می‌کند.

اگر یک فایل htaccess وجود دارد، شما باید یک نسخه پشتیبان تهیه کرده و سپس کل فایل را با محتویاتش حذف کنید. البته امکان دارد بعضی از قوانین مهم را هم حذف کند. اگر بعد این مراحل، خطا برطرف شد، سعی کنید فایل را بازیابی کرده و سپس بلوک‌های آن را نیز حذف کنید.

حواستان باشد که اگر سایت شروع به کار کرد، می‌دانید که مشکل در کدام بلوک است و می‌توانید آن را به یک خط محدود کنید و یا می‌توانید آن خط را حذف کنید یا از میزبان خود کمک بخواهید.

همچنین شما می‌توانید موضوع خود را به یک قالب پیش فرض وردپرس مانند Twenty Fifteen یا Twenty Sixteen تغییر دهید. اگر سایت شما بدون خطای سرور داخلی بارگذاری شد، معلوم می‌شود که مشکل در موضوع شما بوده است. تعداد زیادی از خطاها توسط افزونه‌ها ایجاد می‌شوند، پس این گزینه، بهترین گزینه برای رفع خطای شما خواهد بود.

4- حافظه خود را افزایش دهید.

باید بدانید که افزایش حافظه ممکن است برای حل این مشکل کمک کند. برای انجام این کار، باید فایل wp-config.php را در فهرست اصلی وردپرس باز کنید و WP_MEMORY_LIMIT را جستجو کنید. اگر این متغیر وجود داشت، مقدار آن را به 64M تغییر دهید. اگر این متغیر وجود نداشت، خط زیر را به فایل اضافه کنید:

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’);

اگر این کد کار کرد، باید بدانید که شما مشکل را موقتاً حل کرده‌اید و احتمال دارد که یک کد معیوب دیگری در جایی وجود داشته باشد که از برطرف شدن مشکل جلوگیری کند

5- از هاست یا میزبان خود بپرسید.

به همان اندازه که اشاره کردیم، خطای 500 در وردپرس می‌تواند دارای چند دلیل مختلف باشد و انتقال به یک میزبان جدید ممکن است به شما کمک کند. این مشکل ممکن است نشانه یک مسأله جدی باشد، بنابراین بهتر است آن را به درستی حل کنید.

شما ممکن است به دنبال یک میزبان بهتر باشید که دارای سرورهای بهتری برای اجرای سایت‌های وردپرس باشد و بهینه‌تر عمل کند. هزینه‌های میزبانی نیز برای سطح خدمات مختلف متفاوت است و شما می‌توانید میزبانی خود را به یک گزینه بهتر و مناسب‌تر تغییر دهید. define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ’64M’); خرید هاست پرسرعت

اگر این کد کار کرد، باید بدانید که شما مشکل را موقتاً حل کرده‌اید و احتمال دارد که یک کد معیوب دیگری در جایی وجود داشته باشد که از برطرف شدن مشکل جلوگیری کند.

6- وردپرس را دوباره نصب کنید.

وردپرس را دوباره نصب کنید؛ البته نیازی نیست که سایت خود را پاک کنید، فقط کافی است یک وردپرس جدید دانلود کرده و دو پوشه wp-content و wp-config.php را از آن حذف کنید. سپس پوشه را فشرده کرده و بارگذاری کنید. ممکن است این روش برای حل مشکل شما کمک کند؛ برای انجام این کار، لازم است دستورالعمل‌های به‌روزرسانی دستی وردپرس را در Codex WordPress یا راهنمای خود Themeisle برای نصب وردپرس دنبال کنید.

نتیجه گیری

خطاهای سرور داخلی در وردپرس به طور معمول ناشی از خطاهای واقعی سرور نیستند و در اکثر مواقع می‌توانید با استفاده از روش‌هایی که در بالا ذکر شد، به رفع خطای 500 در وردپرس بپردازید. اگر شک و تردید دارید، بهتر است از میزبان خود بپرسید، زیرا آنها حتماً راه‌حل‌های خوبی برای پیدا کردن و رفع مشکلات شما دارند. امیدواریم که با استفاده از این 6 روش که گفته شد، توانسته باشید مشکل خود را حل کنید و این مقاله برای شما موثر باشد. اگر سوالی دارید، می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب